sobota 28. února 2015

Arašídové penízky


Ahojky!
Přece jenom jsem nakonec vyzkoušela ten svůj nápad, co se mi zjevil v hlavě a vznikl tenhle recept na takové zdravější cukroví. V podstatě to ani není cukroví, můžete si ho upéct kdykoliv, ale bylo to vymyšleno o Vánocích, tudíž se tomu dá říkat cukroví. Ale nebudu vám lhát a psát vám tady, jak o obyčejném klasickém cukroví ani nevzdechnete, když budete mít tohle. To ani náhodou. Tyhle penízky vám pravé cukroví nenahradí. Můžete se jím cpát od rána do večera a stejně vám to nebude stačit a budete si chtít dát i to normální :D Čím víc zdravého, tím větší chuť na nezdravé, takhle nějak to mám já :D Takže si dopřejte to dobroučké vánoční cukroví, ale doplnit ho můžete třeba těmito arašídovými penízky, abyste se necítili tak provinile :D Mě moc chutnají, měla jsem je dneska ke snídani a málem jsem sežrala celou krabici :D Doma máme asi 5 krabic cukroví, z toho jedna je taková zdravá, čili je tam všechno z ovesných vloček, čili je to v podstatě moje krabička, protože nikdo jiný to nejspíš jíst nebude. Ale co, alespoň neubyde :D Jen mám trochu strach, aby to nakonec nedopadlo tak, že já se budu cpát vším cukrovím, jen ne tím, co je v té zdravé krabičce :D



Suroviny:
Těsto - 1/2 hrnku ovesných vloček
1 hrnek ovesných otrub (pokud nemáte, tak použijte rozmixované vločky)
1/2 hrnku mléka
150g bílého jogurtu
1/2 banánu
1/2 hrnku nesolených nepražených arašídů
1 lžička prášku do pečiva
1 pořádná lžíce arašídového másla
1 taky pořádná lžíce medu
Poleva - 3 vrchovaté lžičky holandského kakaa
6-8 lžiček horké vody (cca, fakt si to moc nepamatuju, ale řekla bych, že se to bude blížit spíš těm osmi)
Ostatní - 1/2 banánu
skořice

Postup:
V míse smícháme ovesné vločky, otruby, prášek do pečiva a nasekané arašídy (můžete je i rozmixovat, ale je lepší, když tam jsou malé kousky ;) ). Potom přidáme jogurt a mléko a promícháme. V jiné misce si rozmačkáme polovinu banánu. Arašídové máslo dáme do hrnečku (použijeme ten od ostatních ingrediencí, ať zbytečně nešpiníme nádobí :D) a strčíme asi na 30 vteřin do mikrovlnky, aby trochu povolilo. To samé uděláme s medem, ale ten stačí nechat v mikrovlnce 10sekund. Máslo i med potom přidáme k banánu a tuto směs potom důkladně vmícháme do připraveného těsta.
Plech si vyložíme pečicím papírem. Lžičkou nabíráme těsto a tvoříme malé placičky.
Holandské kakao rozmícháme v horké vodě a doprostřed každé placičky dáme trošku vzniklé kakaové hmoty.
Druhou polovinu banánu rozkrojíme podélně napůl a pak nakrájíme na tenké plátky. Na každou placičku dáme měsíček banánu a jemně poprášíme skořicí.


Pečeme při 200°C přibližně 15 minut. To, že jsou už hotové poznáte tak, že okraje začnou hnědnout. I když se vám možná budou zdát takové měkké a nedopečené, tak mi věřte, že už opravdu jsou a po pár hodinách trošku ztuhnou, ale pořád budou hezky vláčné a dobroučké, takže se nemusíte bát. A kdybyse vám to přece jen nezdálo, snižte výkon trouby a nechte je tam třeba ještě 5 minut, aby se dopekly. Prostě si to nějak zařiďte, nechám to na vás :D
Množství těsta mi vyšlo na 2 plechy. A nejvíc mi na tom chutná to kakao uprostřed :33



A tohle je ta moje krabička :D Kromě arašídových penízků jsou tam ještě ovesné perníčky (hoodně moc perníkové :D) a jakési vločkovo-kuskusové pomerančové hrudky. Jsou dobré, ale brutálně málo sladké, takže je asi na vrchu namažu troškou marmelády (anebo PB :). Alespoň tam pak budou držet ty mandle a rozinky, které mršky hned po upečení odpadly :D
To je moje zdravé cukrovíčko. Ale nebojte, vyfotím pro vás i to klasické, ať vidíte, jak báječně se budu na Štědrý den mít! :)


Snad se vám receptík líbil. Pokud se rozhodnete ho vyzkoušet, tak doufám, že vám zachutná. :)
Mějte se moc krásně!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)