sobota 28. února 2015

Jáhelná kaše s banánovou příchutí


Recept z trošku jiného soudku. Jáhelnou kaši nemám moc často, ale rozhodně mi hrozně chutná. Baví mě zkoušet různé kombinace a cpát do katrůlku, kde ji vařím, všechno možné. Ono z toho vždycky vzejde a jednou vzniklo tohle. Nic těžkého, ani nic neobvyklého a přesto moc dobrého. Receptů na kaše (jak už jahelné nebo ovesné) tady čekejte víc. Dneska jsem se ve škole hrozně nudila a tak jsem si sepisovala různé kombinace s čím vším můžu kaši uvařit. No, je jich celkem dost, takže pokud projdou testováním, objeví se i tady na blogu. Teď se vrátíme k tomuto receptu na jahelnou kaši, která sice zabere trochu víc času než ovesná, ale výsledek stojí za to ;)
Po zvážění jsem zjistila, že v pytlíku je ještě 120g jáhel. Vím, že posledně jsem si dělala z 80g a tím pádem by mi napříště zbylo už jen 40g a toho bych se opravdu moc nenajedla. A kdybych si to rozdělila na 60 a 60, taky by toho bylo (na mě) moc málo :D A tak jsem se na to vykašlala a uvařila to všechno. Měla jsem hoodně kašičky, ale lepší víc než míň :D
Pokud nemáte tak vytahaný břich jako já, klidně dejte jen polovičku, uvařte ještě pro někoho, nebo si část nechte na později. Ale to je podle mě naprosto zbytečný :D


Suroviny na 1 mega porci, nebo na 2 mini:
120g jáhel
1/2 rozmačkaného banánu (nároční, kterým budou vadit maličké kousky banánu v kaši, si ho můžou rozmixovat :D)
1/2 lžičky skořice
1 vrchovatá lžička vanilkového pudinku
1 pořádná lžíce bílého jogurtu (já dala řecký)
1/2 hrnku vody
1/2 hrnku mléka
na dozdobení ovoce, oříšky, semínka, čokoláda,...

Postup:
Jáhly propláchneme a potom 2x-3x spaříme horkou vodou, aby zmizela nahořklá chuť. Přesuneme je do malého hrnce, přidáme rozmačkaný banán, skořici, pudink, vodu a mléko a všechno to dobře promícháme. Necháme vařit na malém plameni, občas promícháme. Až se kaše začne vařit, přidáme bílý jogurt a opravdu intenzivně ho v kaši rozmícháme. Potom necháme vařit do změknutí jáhel, nezapomeneme občas míchat. I když se vám možná bude zdát, že jáhly už jsou dostatečně rozvařené, raději kaši ochutnejte. Ono je docela blbý, když si jí přelijete na talíř, ozdobíte a teprve potom zjistíte, že to ještě tak trošku chroupe :D Vaření trvá celkem asi tak 20 minut. Nakonec si kaši dozdobte. Já použila banán, kuličky domácího hroznového vína, lněná semínka a...fidorku! To víte, datum spotřeby už se nebezpečně blížil. :D


Ale to semínko na ní mě fakt strašně vytáčí.... :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)