sobota 28. února 2015

Ovesný chléb podruhé


Ahooj!
Dnes tu mám další recept a to rovnou na ovesný chlebík. To mi připomíná, že bych si ho mohla upéct znovu, protože byl vážně dobroučký. Ale ten z mouky mám stejně radši, to je jasný :D I tak je to ale pořád chleba a kdo má rád chleba (a ovesné vločky :D) tak mu určitě zachutná i tenhle. Tedy alespoň v to doufám :D Kdyby ne, tak mi prosím nevynadejte :D
Zkrátka tady je ten receptík. A od příštího týdne se můžete těšit na recepty s Vánočním nádechem, protože už je nejvyšší čas!



Suroviny:
1 hrnek rozemletých vloček (můžou být i jemné)
2 lžíce semínek (já opět dala slunečnicová a lněná)
1 lžíce kmínu
1/3 hrnku mletých arašídů (pokud možno opravdu najemno. Je možné použít i arašídové máslo, ale v tom případě by nemělo být moc sladké, dejte si taky pozor při solení.)
1 zarovnaná lžička jedlé sody
1/2 lžičky soli
3 lžíce tvarohu
1/2 hrnku kefírového mléka (můžete nahradit jogurtem a obyčejným mlékem)
1 vejce
(celé ovesné vločky nebo semínka naposypání)

Postup:
Nejdříve v míse smícháme všechny sypké suroviny. Pak přidáme vejce, tvaroh a kefír a důkladně promícháme, aby nám vzniklo husté mazlavé těsto. Pekáček nebo plech si buď mírně vymažeme nebo můžeme vyložit pečícím papírem. Těsto na něj vyklopíme a utvoříme bochánek. Uplácáme ho, aby hezky vypadal a potom navlhčíme studenou vodou. Můžeme posypat ovesnými vločkami nebo nějakými semínky, já zvolila ty ovesné vločky. Chleba pečeme při 180°C asi 30 minut. Doporučuju vám po 20-25 minutách snížit výkon trouby, protože chleba už se jenom dopéká a při vyšší teplotě by se připálil a to určitě nechceme, že ne? :D


A tady ukázka mojí večeře s čerstvě upečným ještě teplým chlebíkem :)
Mňáma ;)

Tady v akci ještě jednou.

Snad se líbilo a já se s vámi prozatím loučím. Mimochodem za včerejší stravu mám za 3 a cvičení 5 :D Tím bych se neměla moc chlubit, co? Ale rozhodla jsem se, že jednou týdně si povolím něco sladkého o odpoledne. Není to proto, že bych to bez toho sladkého nemohla vydržet, to ne. Jde mi to zatím moc dobře. Jenže problém je, že včera mi bylo nabídnuto cukroví. Bylo mi docela dost hloupý odmítnout, protože bych toho člověka 1) urazila a 2) kdybych mu řekla důvod, asi by si zaťukal na čelo. Takže jsem si asi 2 kousky vzala a nevěřily byste, jaké výčitky mě z toho přepadly. Je neuvěřitelný, že ještě o víkendu jsem si po obědě v pohodě dala buchtu (a hodně :D) a teď blázním z trošky cukroví. To ale znamená jedno, jediné a to, že ta moje metoda funguje! Prostě vím, že odpoledne cukr a to mi hodně pomáhá to dodržovat. A překvapivě mi to ani nedělá velký problém (zatím :D). I když je pravda, že od pondělka, co jsem s tím začala, jsem zatím odpoledne vždycky měla chuť spíš na nějakou sladkou sváču, ale většinou mě to při přípravách přešlo. Ale ještě zpátky k tomu sladko-odpolednímu dni. Příští týden mám narozeniny a babička mi bude péct dort. Takže je mi jasné, že ten svůj režim znovu poruším, protože něco takového jako je narozeninový dort (a navíc pro mě) fakt nemůžu odmítnout. Takže tak, jen takové krátké info.
Mějte se krásně, což se určitě máte takhle při pátku a užijte si četovský večer :)

1 komentář:

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)