čtvrtek 26. února 2015

Ovesný chlebík


Včrera jsem dostala chuť si něco upéct. Upekla bych si nějakou ovesnou buchtu (mám v plánu jablečný perník), ale k večeři jsme měli Chilli Con Carne a já si k tomu prostě nechtěla dávat normální chleba. A tak mě napadlo, že si jeden upeču z ovesných vloček. A tak jsem si ho upekla a ještě za tepla ho pak ochutnala.
Byl fantastickej! Měkkoučkej a dokonce se mu udělala i kůrčička, jako u normálního chleba a trošku mi popraskal. A když popraská, tak je to pravý chleba! :D Takže jsem měla radost. Moc hezky voněl a i vypadal a dokonce i brácha říkal, že mu chutná. Dnes si ho dala i mamka a i ona mi ho pochválila.
Tudíž se vám teď taky musím pochlubit s tímto receptem, který je jedoduchý, rychlý a hlavně zdravý!

Tady je moje včerejší véča :)

Tohle množství vás vyjde na takovou menší šištičku. Je to vlastně taková ovesná veka. Řekla bych, že vyjde tak na 2-3 porce. Pro někoho možná na jednu :D

Takhle vypadá :))

Na ovesný chleba/veku budeme potřebovat:

1 hrnek rozemletých vloček
1/2 hrnku celých vloček
1 zarovnanou lžičku jedlé sody
1/2 lžičky soli
1/3 hrnku nějakých semínek (já dala lněná a slunečnicová)
2 vejce
1/3 hrnku vody

Napřed smícháme všechny sypké suroviny, potom přidáme vajíčka a nakonec i vodu. Všechno to pořádně promícháme, aby nám vzniklo takové matlavé tužší těsto. Pokud ho máte příliš řídké, přisypte ještě trochu vloček, pokud moc husté, přidejte vodu.
Nějaký malý pekáček si jemně vymažeme olejem a z těsta na něm utvoříme šišku.



Tu ještě mírně navlhčíme vodou, aby se chleba příliš nevysušil a dáme péct do trouby asi na 180°C cca na 30 minut.
Já jsem měla docela strach, aby se mi nespálil, ale jelikož jsem použila takový speciální plech s úžasným nepřilnavým povrchem, tak jsem se bála úplně zbytečně.

Ta prasklina je úplně boží! :3


Po vytáhnutí nechte chviličku na pekáčku chladnout a pak ho přesuňte na nějaký tác. Já si na to vzala podběrku, ale tu jsem vůbec nepotřebovala. Chleba šel sundat úplně normálně rukou a dole měl úplně stejnou barvu jako nahoře, zkrátka žádná spálenina. Měla jsem velkou radost a už jsem věděla, že bude chutnat dobře. Nepletla jsem se.


Určitě si ho vyzkoušejte, protože je vážně nenáročný a hrozně dobroučký. Budu si ho péct určitě hodně často, protože ty celozrnné chleby z obchodů nejsou zrovna nejlevnější a navíc si nikdy nejsem jistá, jestli celozrnné opravdu jsou. Proto je lepší si ho upéct doma. Já si zatím pekla jen dva. Tenhle a pak vynikající Špalďák a musím říct, že oba byli mnohem lepší, než nějaké rádoby celozrnné chleby z obchodu.

Ale opravdu, zkuste ho :) A pak mi napište, jak vám chutnal. Budu moc ráda. A nejlepší je chvíli po upečení, když má opravdu křupavou kůrku a uvnitř je krásně měkký. Vychválila jsem ho asi už dost, takže vám jen popřeji pěkné sobotní dopoledne a ještě hezčí celý víkend :))

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)