sobota 28. února 2015

Ovocná vánoční granola


Ahoj, ahoj!
Slíbila jsem vám vánoční recepty, tak sebou musím trošku pohnout :D Už jsem se zmiňovala o tom, že sem přidám i receptík na svou granolu, kterou jsem sice pekla už na konci října, ale přišla mi natolik vánoční, že jsem si to nechala až na teď. Takže dneska (vyjímečně) žádné dlouhé vykecávání, jak je mým oblíbeným zvykem (asi bych jednou týdně měla vydávat články, kde bych se tak trochu vykecala, abych to pak nepsala do článků, které mají být úplně o něčem jiném, jako třeba tenhle...sakra, už to dělám zase :D) a jdeme rovnou na to! :)


Suroviny:
1 velký banán
1 jablko
2 mandarinky nebo pomeranč
100g rozinek
80g oříšků (celých, mletých, nasekaných...jak to máte rádi)
2 zarovnané lžičky skořice
500g ovesných vloček
4 lžíce medu

Postup:
Naprosto jednoduchý. Banán si co nejvíce rozmačkáme (já používám skleničku, kdy ho s misce šrotuji jejím dnem :D to funguje) nebo rozmixujeme (když se vám chce potom umývat mixér, tak prosím :D) na kašičku. Přidáme k němu na maličké kostičky nakrájené jablko a mandarinky. Pam vmícháme rozinky, oříšky a skořici. Poté přidáme vločky a dobře promícháme. Nakonec postupně přidáváme med a pomocí rukou ho zapracujeme do směsi, aby nám vznikly malé hrudky. Plech si vyložíme pečicím papírem a přemístíme na něj asi polovinu směsi, aby se nám granola dobře pekla. Pečeme ji při 200°C asi 20-25 minut. Je to třeba hlídat, aby se vám nespálila. Po vytáhnutí ji přesypte do nějaké uzavíratelné nádoby (já mám na domácí granoly plechovku od Bomparů :D) a stejně upečeme i druhou várku granoly. Sice jsem to nezkoušela, ale klidně ji ochutnejte ještě teplou, čerstvě vytaženou z trouby. Dát si ji můžete s čím chcete. S jogurtem, mlékem, tvarohem, ovocem...A nebo když jsou ty vánoce tak si jí třeba hoďte do punče :D Přeju dobré chutnání :)

Before...

After

Dobře no, tohle není plechovka od Bomparů. Ale do té se to všechno nevešlo, musela jsem najít ještě nějakou jinou :D
Asi od kafe, nebo od čeho :D
A ještě nějaké ty jídelní variace, jak jsem svou granolu hamala. Třeba vás to inspiruje :)

S tvarohem, pomerančem, slunečnicovými semínky, skořicí a holandským kakaem.

S jogurtem, mandlemi, lískovými oříšky a čokoládkou a k tomu ovoce.

Fůů, tady toho je :D Snad v tom tu granolu najdete :D S bílým jogurtem, jablkem, Dobrou vlákninou, celozrnnými křupinkami,, pistáciemi, lískovými ořechy a nasekanou čokoškou. To jsem si dopřála pořádnou snídani :D

Tady byste ji asi blbě hledali. Je to ta "šlichta" uprostřed, čili pokus o overnights oats. K tomu opět Dobrá vláknina, mini bébéčka, banán, hruška a posypáno je to "drobečky" granoly. Poslední výškrabek z plechovky od bomparů a smutné loučení. Naše poslední společná snídaně :'(( :D

Táááák. A máme to za sebou :D Vy jste si užili takovou maličkou food inspiration a já si alespoň připomněla některé svoje snídaně. Upřímně jsem teda zvědavá, jestli si tu granolu teď na Vánoce upeču. Měla jsem so sice v plánu, ale nejsem si tak úplně jistá, jestli se k tomu dokopu. I když zítra bych si čas našla...Ale to jsem ještě chtěla dopékat nějaké cukroví (néé mně nemůže stačit 10 našich druhů a dalších 7 druhů od babičky :D). Ale spíše to zdravější, protože toho jsem zatím udělala jen 2 druhy a ehm...nebyly to zrovna vydařené pokusy, ale napadl mě krásný receptík na takové arašídové...to byste chtěli vědět, že jo? :D
Někdy příště (když se to povede :D), dneska už toho bylo dost.
Mějte se krásně!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)