sobota 28. února 2015

Ovocný koláč z ovesných vloček s arašídovou drobenkou


Protože o nemoci byla nuda a protože na blogu je strašně "málo" receptů, tak dnes pro vás mám jeden na takový jednoduchý, mooooooooc moc dobrý a kupodivu i zdravý koláček. Žádná mouka, vejce, ani cukr. Koláček se skládá jen z několika málo ingrediencí, které nikomu normálnímu nemůžou doma chybět :D Dokonce i já je doma měla a to bylo prosím před velkým nákupem, kdy jsme měli lednici i špajzku vyrabovanou :D K upečení tohoto ovesného koláče vám stačí opravdu málo, ale věřte mi, že výsledek bude stát za to :)















Suroviny:
Těsto- 150g ovesných vloček
150g bílého jogurtu
trochu mléka - asi 1/3 hrnečku
1/2 lžičky prášku do pečiva
skořice
Ovocná směs - banán
jablko
hruška
1 lžička skořice
Drobenka - 1 velká lžíce arašídového (crunchy) másla (pokud máte neslazené, přidejte do drobenky i trochu třtinového cukru)
5 lžic ovesných vloček

Postup:
V míse smícháme všechny suroviny na těsto a necháme chviličku odstát, aby vločky nasály přebytečnou tekutinu. Formu na koláč lehce ymažeme olejem nebo máslem a přemístíme do ní těsto. Uhladíme ho a dáme asi na 10 minut na 180°C péct. Poté vytáhneme z trouby.
Banán, jablko a hrušku si nakrájíme na kostičky a smícháme se skořicí. Potom ovoce rozprostřeme na upečený korpus. Možná se vám tam nebude vejít všechno. Záleží na to, jak velké kusy ovoce budete zrovna mít.
Z arašídového másla a vloček rukama vytvoříme drobenku, kterou rovnoměrně nasypeme na ovocnou směs.
Pak dáme koláč znovu péct na 180°C na 10-15 minut. A pokud máte rádi koláče ještě za tepla, směle se do něj můžete pustit.


Ovoce dohromady s tou arašídovou drobenkou vytvořilo naprosto fantastickou kombinaci. Drobenka byla sice extra drobivá, ale i tak vynikající. Jiná být ani nemohla, když byla z arašídového máslíčka :) Mňam!


Já osobně jsem si na něm velice pochutnala. No, pochutnala...Spíš bych měla napsat, že jsem ho málem celý sežrala na posezení, ale k tomu naštěstí nedošlo. Přece jsem musela nechat kousek mamince na ochutnání, že jo :D Ale ke snídani jsem ho zblajzla celou polovinu a musela se hodně ovládat, abych si ještě neukrojila. I maminka mi ho moc chválila a souhlasila se mnou, že byl sladký tak akorát. Vidíte, co dokáže ovoce se skořicí a trocha arašídového másla? Samozřejmě, pokud vám to připadá málo, tak si klidně těsto přislaďte. Je to na vás, ale můj osobní názor je, že byl skvělý takhle, jak byl. Koneckonců, vždycky si ho pak můžete pocukrovat nebo pocindat medíkem ;) Ale mamince i mě moc chutnal s bílým jogurtem, takže kdybyste ho čirou náhodou pekli, tak doporučuji vyzkoušet.


Snad se vám tento receptík líbil. Pokud máte rádi ovocné koláče stejně jako já a pokud zbožňujete arašídové máslo stejně jako každý normální člověk, tak budu mít velkou radost, když si koláče upečete a dáte mi vědět, jak vám chutnal.
Přeji vám hezky večer :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)