sobota 28. února 2015

Pečená čokoláda se sněhovou peřinou


Hezkou sobotu!
Dneska je mi mizerně. Příšerně, děsně. Mám chuť si dojít pro arašídové máslo a tu mléčnou Schogettenku, co mám schovanou ve skříňce. Mimochodem úplně poslední, protože těch zbylých 6, které jsem ještě na konci prosince měla, jsou jaksi fuč. Ale jelikož přejídání sladkým nic nevyřeší, tak budu hřešit aspoň vzpomínkami a koukáním na tenhle řez. Hodně čokoládový a s výborným krémem. Pekla jsem ho sice už před pár měsíci, ale jasně si pamatuji, že jsem z celého plechu snědla jen jeden jediný kousek. Protože tenkrát jsem byla ještě normální a neměla potřebu do sebe denně cpát sladké. Ale i tak vím, že byl neskonale vynikající. A taky neskonale hříšný a superčokoládový. Prostě mňam! Hned bych ho upekla znovu, ale to bych asi riskovala, že bych polovinu snědla já sama.



Suroviny:

Těsto - 4 žloutky
2 bílky
120g rostlinného tuku
150g hladké mouky
1/2 lžičky jedlé sody
2 lžíce holandského kakaa
200g hořké čokolády
1 smetana na vaření
80g moučkového cukru
5 lžic vlažné vody
Sněhový krém - 2 bílky
250g polotučného tvarohu
1 zakysaná smetana
1 lžíce medu
Na posypání - strouhaná čokoláda nebo kakao

Postup:
Žloutky oddělíme od bílků. Všechny bílky ušleháme do tuhého sněhu a dáme zatím do lednice. Máslo rozehřejeme a spolu se žloutky vyšleháme do pěny. Mouku smícháme s jedlou sodou a prosátým kakaem a přidáme k máslové hmotě. Přidáme vlažnou vodu a promícháme. Vznikne nám husté mazlavé těsto. Ve vodní lázni necháme rozpustit čokoládu. Poté vlijeme smetanu a mícháme dohladka. Pak přimícháme moučkový cukr a zahříváme tak dlouho, dokud se cukr zcela nerozpustí. Potomčokoládovou směs postupně vmícháváme do těsta. Přidáme 1/2 našlehaných bílků a opatrně promícháme. Prošleháme šlehačem, abychom těsto zbavili hrudek a nalijeme jej na vymazaný a vysypaný plech. Pečeme při 180°C 15 minut.


Krém připravíme tak, že do zbytku našlehaných bílků přidáme tvaroh, smetanu a med a vše to důkladně promícháme.
Po vytažení korpusu ho hned natřeme krémem.

Vrátíme zpět do trouby. Pečeme dalších 15 minut.

Upečenou čokoládu chvíli po dopečení můžeme posypat nastrouhanou čokoládou, nebo kakaem (ale čokoška je lepší :D). Necháme vychladnout a jdeme se nacpat :D


Tak a to je celé. Snad se vám recept líbil a třeba ho někdy vyzkoušíte na nějakou oslavu, nebo plánovaný Cheat Day :)
Dobrou chuť přeju :))

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)