sobota 28. února 2015

Smetanová celerová polévka


Pěkné pololetní prázdniny vám přeji!
Máte dneska něco v plánu, nebo to pro vás bude zase jeden nudný pátek?
Já dnes přidávám svůj historicky první recept na polévku. A z čeho by měla moje první polévka být, když ne z celeru? Ten mám z kořenové zeleniny úplně nejradši a když se na mě o Vánocích ve spížce smál takový obr, musela jsem ho na tenhle recept přece využít. Podle mého se mi docela povedl. Sice to nevypadá kdovíjak dobře, ale co byste taky chtěli od rozmixovaného celeru, že jo? :D Asi to nebude úplně ta nejlepší polévka světa a na internetu určitě najdete mnohem lepší celerové, ale na to, že to byl můj první pokus si myslím, že to dopadlo docela dobře. Nebo to alespoň mohlo dopadnout hůř :D Ale potřebovala opravdu hodně okořenit, protože ať jsem ji solila a pepřila, jak jsem chtěla, pořád byla bez chuti. Nakonec se mi ale podařilo docílit jakéhosi dochucení a polívčička byla na světě. Mě chutnala, doma taky říkali něco v tom smyslu, že je dobrá, takže se s ní přece musím pochlubit i tady na blogu. Snad se vám recept bude líbit :)



Suroviny:
1 250g celeru
1 zakysaná smetana
2 hrnky horkého mléka
voda na uvaření celeru
sůl
pepř
sušená majoránka
6 bobkových listů
špetka mletého zázvoru
kmín

Postup:
Celer oškrábeme a očistíme. Nakrájíme na menší kousky (asi jako, když krájíte brambory), dobře je omyjeme a vložíme do nějakého většího hrnce. Teď si opravdu nejsem jistá, kolika litrák to byl, ale myslím, že tak 5l určitě. Celer zalijeme vodou tak, aby byl zcela ponořený a plaval (cca něco nad polovinu hrnce). Osolíme, přidáme bobkové listy a promícháme. Přiklopíme pokličkou a celer uvaříme doměkka.
Poté hrnec odstavíme a vodu z celeru slijeme do jiné nádoby. Vyndáme bobkové listy a několik kousků celeru (5-8) si dáme někam stranou.
Celer v hrnci nejprve rozmačkáme (tamtou věcí, kteoru se mačkají brambory na bramborovou kaši, nemůžu si vzpomenout na název :D), pak přidáme smetanu a promícháme. Vlijeme jeden hrnek horkého mléka a tyčovým mixérem umixujeme na hladkou kaši. Teď se ukáže, jestli jste celer uvařili dostatečně, protože jestli ne, půjde vám to dost blbě :D Takže heslo: Radši rozvařit, než nedovařit :D
Potom přidáme druhý hrnek mléka a ještě jednou chvíli mixujeme.
Hrnec se vzniklou celerovou kaší (mimochodem moc dobrou, někdy musím udělat jen tak :D) postavíme znovu na vařič (samozřejmě ho zapneme :D) a přilijeme k ní vývar z celeru a dobře to promícháme. Osolíme, opepříme, přidáme zázvor, 1-2 lžíce kmínu a několik lžic sušenémajoránky. Tou nešetřete :D
Celer, který jsme si předtím dali stranou nakrájíme na kostičky a přidáme do polévky.
Pokud se vám zdá moc hustá, můžete naředit trochou horké vody, nebo mlékem.
Polévku necháme alespoň 2 minutky provařovat a pak sejmeme z vařiče.
Podáváme s chlebem, či jiným pečivem, opečenými houstičkami, nebo krutony.
Sice v ní té smetany moc není, ale po smetaně chutnala a navíc ten název lépe zní, když je tam to slůvko: "smetanová".
Přeju dobrou chuť :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)