sobota 28. února 2015

Špagety s kuřecími kousky v zeleninové omáčce


Ahoj!
Tenhle týden byl docela náročný, nemyslíte? Pro mě určitě. Ve škole se samozřejmě psalo spoustu písemek + se k tomu přidal ještě můj návrat ke cvičení a clean stravě. Musím se pochválit, dneska je to 8. den co jím naprosto zdravě, bez nějakého velkého hříchu (teď nebudeme počítat obědy ve školní jídelně :D). Od minulého pátku mám za stravu samé jedničky :D A mám z toho vážně obrovskou radost. I když dneska už jsem měla nutkání si alespoň teď kousek čokošky dát, protože nervíky jsou ke konci týdne tak trochu v kýblu, že.
Takže jsem se denně šprtala a poctivě cvičila a čas na blog mi už prostě nezbyl. Dnes už nějak nemám náladu na nějaké dlouhé vypisování, ale snad bych pro vás někdy mohla sesmolit nějaký jiný článek než je Inspirace z kuch. a recepty :D Ty tu samozřejmě budou taky, ale neuškodil by i trochu zajímavější článek. Koneckonců, já mám nápady, ale jsem tuze líná :D To znamená, že i dneska tady mám pro vás jeden recept. Těch mám naštěstí ještě pořádnou zásobu (a pořád vznikají další), tudíž se nemusíte bát, že by se tu snad přestaly objevovat ;) Dneska je to taková zdravá omáčka s masíčkem a těstovinami, která sice vypadá, jako by jí už někdo pozřel, ale chutnala opravdu mnohem líp :D


Suroviny:
2 balení špaget
9 kuřecích steheních řízků
1/2 velkého celeru (nebo jeden menší)
2 mrkve
2 petržele
3 stroužky česneku
1 lžíce másla
2 lžičky kari koření
300 ml horké vody
1 kostka zeleninového bujonu
1 zakysaná smetana
2 lžíce plnotučné hořčice
sůl, pepř
olivový olej

Postup:
Špagety uvaříme dle návodu. Kořenovou zeleninu očistíme a nakrájíme na kostičky. Česnek oloupeme a nakrájíme na plátky. Máslo rozpustíme ve velkém hrnci a chvilku na něm česnek opékáme. Poté přidáme nakrájenou zeleninu a kari koření, promícháme a na malém plameni necháme změknout.
Maso omyjeme, nakrájíme na malé kousky a opékáme v pánvi na olivovém oleji. Až změkne, trochu ho opepříme.
Ke kořenové zelenině přidáme po jejím změknutí bujon, zalijeme horkou vodou a promícháme, aby se bujon rozpustil. Potom vmícháme i zakysanou smetanu a hořčici a chvilku společně necháme provařit. Zkrátka tak dlouho, jak bude nutné, aby zelenina byla krásně měkká.
Vezmeme si sítko a přes něj přecedíme šťávu z masa k zelenině. Maso někam odložíme a něčím přiklopíme, aby příliš nevychladlo.
Všechny suroviny na omáčku spolu dobře promícháme, aby se chutě spojily. Pak začneme mixovat. Je třeba si alespoň polovinu tekutiny přecedit do jiné nádoby, aby to při mixování nacákalo. Hrnce odstavíme z plotny a tyčovým mixérem opatrně mixujeme. Až zmizí větší kusy zeleniny, přilijeme část přecezené šťávy a znovu mixujeme. Takto postupně vlijeme zpět všechnu šťávu. Podle chuti omáčku pak ještě osolíme a opepříme a přidáme do ní kousky kuřecího masa. K omáčce podáváme uvařené horké špagety. Můžeme také třeba rýži, kuskus, gnocci..daly by se i knedlíky, kdyby někdo chtěl :D



Tady ještě večerní verze s rozpečenou mozarellou a chilli papričkami. Nechala jsem to v té mikrovlnce trošku moc dlouho a tak trochu se mi to zapeklo :D A taky mě ještě 2 dny potom pálil jazky, jak to bylo horké :D


Mě, jakožto obrovskému milovníkovi kořenové zeleniny, tahle omáčka samozřejmě moc chutnala. A ostatním doma taky, řekla bych. A není to nic, co byste nezvládli. Žádná složitost a výsledek je super. Sice jsem to vařila už docela dávno, ale ještě teď si pamatuju, jak jsem se toho přejedla :D
Snad se vám receptík líbil a možná vás i zaujal a až si budete lámat hlavu s tím, co uvařit, napadne vás třeba tahle omáčka s kuřecím masem :)

Mějte se hezky a užijte si víkend. Už od minulé neděle netrpělivě očekávaný ;D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)