sobota 28. února 2015

Špaldovo-tvarohové lívanečky


Kdo by nemiloval různé palačinky, lívanečky a placky? Takový člověk snad ani neexistuje. Já jsem vždycky byla obrovský milovník palačinek. Dvě hodiny jsem doma stávala u sporáku a smažila hromadu těhlech výborných placiček pro mou nenažranou rodinku. A vůbec mi nevadilo, že mi kvůli tomu úplně zplihly vlasy. Vůbec mi nevadilo, že jsem byla pocákaná od oleje a že jsem měla opařené prsty. Vůbec mi nevadilo, že mě hrozně bolely nohy a záda a že jsem palačinkami zaváněla ještě 2 dny po tom. Nevadilo mi to, protože já palačinky miluju. A nevadí mi, když jsou z bílé mouky, protože to jsou právě ty palačinky, na kterých jsem vyrostla a které jsem si tak moc oblíbila. Nejlépe s domácí marmeládkou, nebo grankem. A co teprve palačinky v cukrárně s ovocem, zmrzlinou a šlehačkou! To je panečku mňamka. Ale to tak trochu odbíhám od tématu, i od zdravého jídla. Dříve moje snídaně vůbec nebyly zajímavé, až později jsem podlehla kouzlu ovesných kaší a také si je začala vařit. A později jsem podlehla i kouzlu lívanečků. Nedělám si je moc často, protože se mi do nich povětšinou nechce, ale když už je mám, moc si je užiji. A nejraději mám Špaldové, ať už s čímkoliv. A když se do těsta ještě přimíchá tvaroh, jsem jako v ráji.



Na Špaldové lívanečky/palačinky budete potřebovat:
50g špaldové mouky
1 vejce
2 lžíce tvarohu
skořice
mléko

Postup:
Nejdříve rozmíchejte vajíčko s tvarohem. Poté přisypte mouku a trochu skořice a nakonec řeďte mlékem, dokud nevznikne takovétěstíčko. Pokud chcete dělat palačinky, pak by mělo být více řídké, aby se dobře rozlily. Na lívanečky může být trochu hustší. Lívanečník si vytřeme olejem nebo máslem (to dělám já, lívanečky mi pak chutnají mnohem víc) a necháme chvíli zahřát. Poté na něj lžící rozléváme těsto a lívanečky opatrně opékáme do zezlátnutí. Je možné je samozřejmě udělat i bez tvarohu. I obyčejné Špaldové chutnají báječně. Zvlášť, když si je člověk umí hezky nazdobit samými dobrými věcmi. Jako já, například :)

Tady se švestkami, hroznovým vínem, nektarinkou a sušenými banány. Jsou promazané skvělou pomazánkou, na níž potřebujete jen rozmačkaný banán a holandské kakao a vznikne vám tato fantastická dobrota, která v kombinaci s lívanečky chutnala úžasně.

A tady s banánem, mandarinkou, blumou, lískovými oříšky a mandlemi, s tvarohem, kokosem a sladkým hříškem v podobě kákové Miňonky. Snídaně jako ze snu :)

Máte rádi lívanečky? Jaké jsou vaše nejoblíbenější a čím si je nejčastěji zdobíte? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)