sobota 28. února 2015

Zapečené brambory s rajčaty a sýrovo-česnekovým dipem


Ahojky! No, dnes už je mi trochu líp. Možná to bude tím, že jsem si dneska pěkně zacvičila :D V úterý jsem přijela šíleně utahaná a pomalu jsem nezvládla zvednout ani ruku. Vstávání v 5:15 a dlouhatánské dojíždění s přestupama holt dokáže unavit. Usnula jsem už u ordinace, takže si z ní nic nepamatuju. Mělo to i svoje výhody, druhý den už jsem byla unavená mnohem míň a šla jsem si na hodinku zacvičit. A dnes už jsem si dala opět svoje obvyklé 2 hoďky. Momentálně se cítím dobře, ale mám hroznou hrůzu z toho, že nebudu stíhat cvičit, až se to ve škole trochu víc rozjede. Navíc často budu domů přijíždět až v půl pátý, takže nevím, jak to zvládnu. Ale snad to bude dobrý. Škola zatím docela ujde. Se spolužačkama...no, že bych tam měla vyloženě dobrou kamarádku, to ne, ale tak občas si s někým vyměním pár slov. Už se těším na zítra! Konečně pááátek! Víkend si hodlám pořádně užít. Po týdnu si půjdu konečně zaběhat. Mohla jsem jít i teď, ale já nerada běhám večer. Ráno je to prostě lepší. A taky budu vařit a péct, což jsem teď v týdnu nestíhala a asi ani jindy stíhat nebudu, takže víkendy jsou jediné dny, kdy se můžu v kuchyni řádně vyřádit. A budu cvičit, pro jistotu, kdyby v týdnu nebyl čas. Ale nebudeme to zdržovat, ne? Šupky dupky na recept!

Když máte tunu brambor a nevíte, co s nimi, tak je prostě zapečte. Jde to na tolik způsobů a můžete je mít pokaždé jinak.
Tady je jedna jednoduchá verze, jak si je můžete připravit.



Budeme potřebovat:
asi 2kg brambor
5 středně velkých rajčat
2 balení jakékoliv šunky
tymián
ediam
niva
sůl, olej

Sýrový dip:
1 kelímek sýru Cottage
4 lžíce bílého jogurtu
20g nivy
2 mega obří stroužky česneku(a nebo 4 normální :D My měli zrovna hrozně veliký)
1/2 lžičky provensálského koření
špetka nastrouhaného muškátového oříšku
sůl,pepř


A jak budeme postupovat.
Brambory oloupeme, omyjeme a nakrájíme na plátky. Osolíme je a promícháme s trochou oleje.
Na sýrový dip smícháme Cottage, jogurt, nadrobnou nastrouhanou nivu a natrouhaný česnek, koření, oříšek a podle chuti osolíme a opepříme.
Připravíme si 2 menší, nebo jeden větší pekáček. Trochu vyšší než normální pekáč. Nemusíte ho vymazávat, protože máme promaštěné brambory. Do pekáčků rozdělíte 1/2 brambor tak, aby pokryly dno a pokladete na ně plátky šunky. Na tu rozetřete sýrový dip a pak rozprostřete plátky rajčat. Potom přidáte druhou polovinu brambor a opět je vyrovnáte tak, aby pokryly rajčata. Pokud máte malý, ale vysoký pekáček, můžete takto udělat třeba dvě vrstvy. Poté posypete, jak tomu mamka říká, "parmazánem, čili eidamem smíchaným s nivou a nejlépe čerstvým tymiánem.


Pečeme 30-35 minut asi na 180°C. Tím si fakt nejsem jistá, ale vy si to určitě pohlídáte ;)


Jak už jsem psala v Inspiraci 2, chtěla jsem, aby to po naservírování byla taková pěkná kostička, jako lasagne, ale nějak se stalo, že se to celé rozpadlo a dopadlo to takhle :D Ale to nic nemění na tom, že to všem chutnalo. :))



Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)