sobota 28. února 2015

Zeleninové lasagne


Ať tu máme taky nějaký slaný a zdravější recept, když se to tu hemží jenom tučnými dezerty s hromadou cukru :D
Tyhle lasagne se objevily v jednom čísle Inspirace, ale už si nevzpomínám, v které. Bylo to už moc dávno :D Ale mám ten dojem, že jsem na ně slíbila recept a i když je tu pozdě, hlavně, že tu přece jen je!
Nebudu je zbytečně vychvalovat. Všichni víme, že se mi samozřejmě (tak jako všechno :D) moooc povedly, takže to nebudu zdržovat kecamao tom, jak výborné byly. To si ostatně můžete zjistit sami tím, že si je doma ukuchtíte. Byla by to pro mě pocta, že by někdo prubnul můj experiment. Zvlášť, když vůbec nedopadl špatně. Ale už dost té samochvály (ta prý smrdí, se říká :D) tady je ten receptík ;)


Suroviny:
18 plátků lasagní
230g květáku
100g mražené brokolice
130g mražené kukuřice
130g mraženého hrášku
2 rajčata
2 červené papriky
2 mrkve
2 petržele
1 menší cuketa
2 cibule
500g bílého jogurtu
1 zakysaná smetana
sůl, pepř

eidam a niva na posypání

Postup:
Cibuli rozkrojíme napůl a nakrájíme na plátky (takové půlměsíčky). Dáme do většího hnrce a opékáme na rozpáleném oleji. Až cibule změkne, přidáme na malé nudličky nakrájenou mrkev a petržel a na kostičky pokrájenou cuketu. Necháme chvíli společně dusit. Poté přidáme na kousky rozlámaný květák a všechnu mraženou zeleninu. Pořádně promícháme a přidáme na kostičky nakrájené papriky a rajčata.


Chvilku podusíme a přimícháme bílý jogurt. Nakonec zeleninovou směs osolíme a opepříme.


Lasagne si na chvíli namočíme do horké vody, aby trochu změkly. Na olejem vymazaný plech rozprostřeme 6 plátků a na ty rozetřeme polovinu zeleninové směsi. Položíme dalších 6 plátků a rozetřeme zbytek směsi. Pak poklademe poslední vrstvu lasagní.



Tu potřeme zakysanou smětanou a posypeme nastrouhaným eidamem a nivou.


 Pečeme asi 30 minut na 150°C. Ke konci snížíme na nejmenší výkon.


A to je vše :)


Někdo doma říkal, že jsou lepší než normální lasagne. Tak nevím, co je na tom pravdy, ale mě teda chutnaly moc (a taky si to myslím :D). Sice jsem tam mohla dát o trochu míň pepře, ale doma říkali, že je to akorát, tak jsem to neřešila a měla radost z toho, že jim chutná. Pokud tento receptík vyzkoušíte, tak doufám, že bude chutnat i vám :))

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)